top of page

NEWS

Press / l'artiste Sean Scully parle de sa peinture de Serge Poliakoff, The New York Times

THE NEW YORK TIMES

To Understand It Is to Own It:

Sean Scully on Collecting

By KATHRYN SHATTUCK

SEPT. 5, 2017

Tell me about the unusual shapes in “Forme bleue sur fond rouge,” a 1950 oil by Serge Poliakoff,

the postwar abstract painter.

When I was a young kid at art school, I loved the sensual geometry of Poliakoff, which, of course, is inherent in my own work. I was happy to get that painting, which is influential. It’s a painting where somebody’s fumbling, where he’s coming out of Cubism, which is profound. And the scale of this work is interesting because it’s not heroic at all. It’s intimate European; it’s not very challenging to us. It looks a little nostalgic and a little antique.

Lien pour lire l'article complet :

--------------------------------------


" Un des plus important tableau de Serge Poliakoff. Il est de 1950 et annonce déjà 1968 chez Poliakoff qui est, pour moi, la plus belle année, la plus intemporelle, la plus moderne et magistrale. Je suis tellement fière qu'un artiste est choisi ce chef-d'oeuvre.

La vie des tableaux est fascinante. Après avoir passé plus de 70ans en france chez le même collectionneur qui a été un visionnaire en 1950, aujourd'hui, il traverse les mers et trouve refuge chez un artiste que j'aime infiniment. Je suis fière de ça. Ce sont les plus belles récompenses de ce que nous faisons. Défendre la mémoire d'un artiste pour que l'on ne l'oublie jamais. Merci. Je vous aime Sean Scully. "

- Marie Victoire Poliakoff

bottom of page